maandag 22 april 2013

Klaverzuring

Goedemorgen allemaal.

Ik zag in mijn bericht de vraag op welke plant het
oranjetipje zat.
Het is witte Klaverzuring.
Het houd van schaduwrijke bossen en is
een voorjaarsbloeier.


Ik gebruik altijd recente foto's 
Deze is van gistermiddag en zoals ik vaak vertel gaan we elke dag
op pad met of zonder honden maar altijd met
mijn fototoestel op de buik.
Onafscheidelijk stel errug hé!!!

Nee we genieten samen van die rustige uurtjes
Even lekker bijkomen van een drukke dag
We zoeken dan ook de stille plaatsen op.

Ook de citroenvlinder is weer actief en deze geniet zichtbaar
van het zonnetje.



Ik zie mijn blog ook wel een beetje als een natuurdagboek.
Natuurlijk zou het niet uitmaken om oudere foto's
te gebruiken maar de uitdaging zit er voor mij juist in
om elke dag iets moois te fotograferen.
Leuk is het om met andere ogen rond te kijken en op
details te letten op plaatsen waarvan je denkt dat
je ze heel goed kent. Niet dus!
Er is altijd wel iets leuks te ontdekken.
 Vanmiddag weer op stap en wie weet weer een
verassing.

Ik wens jullie allemaal een dag vol
mooie en bijzonder details.
Yolanda


14 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

super mooie plaatjes echt genoeten hier wat is de natuur toch mooi he ...ook hier zie ik de citroenvlinder al lekker fladderen .... geniet lekker wens je een fijne week lieve groet rosita

Unknown zei

Mooie plaatjes, en je hebt gelijk, als je foto's wilt maken, kijk je met andere ogen naar het voorwerp.
Geniet van je wandelingen.

Fijne Dag,
Inge, my choice

Ger zei

Wanneer je dan ook nog het geluk hebt om in een bosrijke omgeving te wonen op loop afstand en je elke dag de tijd kan nemen om er met de camera op uit te trekken mis je niks door de seizoenen heen in de natuur.

Vlinders heb ik hier nog niet gezien wel dikke hommels.

Geniet van jou/jullie fantastische leventje met en in de natuur!!!

Liefs,Ger

Anoniem zei

Hoi ma. Veel plezier vandaag! Het zonnetje schijnt dus dat komt vast wel goed! Liefs coby

MARIANNE zei

Dus Ingrid helaas je had het mis, en Miriam van 't bezige bijtje...jammer maar je hebt dus geen koelkast gewonnen...ha,ha!
Maar één ding is zeker samen met deze ook weer nieuwe prachtige foto's...fleur jij onze dag weer op!!
Ben benieuwd of je vandaag ook weer mooie plekjes (om te kieken) hebt gevonden hoor!

Groetjes! Marianne.

Home and Lifestyle zei

Kuch...ik zat er dus flink naast ;-)! Excusez moi. Ik zie nu ook dat het inderdaad niet de teunisbloem is.

Ook deze foto's zijn weer prachtig!

Lieve groet, Ingrid

Things and Thoughts zei

Did you take these photos ?, incredibly beautiful !
Cheers!
Olympia

renske muller zei

Hoi Yolanda.
Wat een mooie foto,s.Ik heb weer genoten. Ik heb maar een heel simpel camera,tje,maar ik kan ook "uren" naar al het moois wat moeder natuur ons geeft kijken. En het vast leggen op beeld. Ik heb een jaarkaart van de dierentuin en dan gaat de camera absoluut altijd mee,en we wonen aan de rand van de stad en daar is gelukkig ook nog natuur en een mooi stadspark. Vooral nu het beter weer word ben ik veel buiten. Helaas zonder hond.Mijn ouwe baas red dat niet meer.
Dikke knuf van Rens

Anneke zei

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij. Ik geniet altijd zo van je foto's.
Een fijne avond,
Liefs Anneke

Ans van Ispelen zei

Wow ! wat een prachtige foto's zijn dit,zeg.
Hier mag je trots op zijn.

Groetjes Ans

Mayflower zei

Wat een mooie foto's weer Jolanda.
Ik neem me ook vaak voor om tijdens de wandeling de camera mee te nemen, maar vergeet het vaak.
Soms zou ik deze wel continu bij de hand willen hebben want soms is er onverwachts een mooi fotomoment, zoals vanmiddag toen ik buiten een magazine zat te lezen en er een lieveheersbeestje op het tijdschrift landen.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Madelief zei

Wat een mooi bloemetje en prachtige vlinder. Beide heb ik nog nooit bij ons gezien.

Fijne week!

Madelief x

Franse Brocante zei

Het zijn toch altijd toevalstreffers, zoals die vlinder. Prachtig.
Je gebruikt de camera op een bijzondere manier. Groeten, Lilian

Ús hûs ús thús zei

Prachtige foto's! EN ik ben het helemaal met je eens. Als je goed kijkt, zie je altijd wel iets bijzonders.
Groetjes van Aleta

Pagina's