zondag 6 juni 2010

Nog even genieten!!

Vandaag nog even genieten van het heerlijke weer.
Voor het echt gaat regenen nog een klein rondje tuin.
Dit weekend van alles in de potten gezet
gipskruid in de emmer
klokjesbloem in zinken teiltje
en heerlijk witte petunia's in de manden.
Op de rommelmarkt nog wat manden gekocht en
een juk leuk om van alles aan te hangen
en ja een paar koeienklompjes.



Na 4 jaar zaaien en proberen nu eindelijk resultaat
Hier staat ze mijn eerste vingerhoedskruid.
Wat is ze toch mooi.
Als afsluiter de pruimen beginnen al mooi te groeien
Zomer zon warmte iedereen groeit hier
toch van.
Yolanda.

42 opmerkingen:

kienkele zei

Nou hoop ik toch echt dat het met jouw vingerhoedskruid beter afloopt dan de mijne. Jaren geleden eentje geplant, foetsie, vorig jaar zomaar ineens eentje van een totaal andere kleur, en nu weer weg.....de natuur blijft ons voor raadselen stellen.
Je foto´s van de tuin zijn prachtig, jij hebt ook heel veel potten volgens mij, heerlijk he, alleen wel heel veel gieterwerk!
FIjne nieuwe week, lieve groet, Tineke

Corina zei

Wat een leuke aankopen heb je gedaan! Ze staan schitterend in de tuin!
Groetjes Corina

Yn'e Steeg zei

Hier regent het inmiddels, lekker watertje voor de tuin zullen we maar zeggen.
En het zal jou inderdaad heel wat gieterwerk schelen ( zie schrijven Kienkele)
Is het bij jullie ook nog steeds zo drukkend, puff puff zit hier te zweten achetr mijn computer


Groetjes, Jantsje

Mayflower zei

Hier regent het nu ook behoorlijk, maar dat scheelt weer gesjouw met vele emmers water hihi.
Wat prachtig al dat riet wat je op de kop heb getikt en ohhh...die Vingerhoedskruid is zo mooi. Ik had er ook ooit ééntje staan, maar deze is net zoals bij Tineke opeens verdwenen.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

André en Inka. zei

Hoi Yolanda,heerlijke tuinfoto’s.
Het begon hier pas om een uur of half zes zacht te regenen verder hebben we de hele middag in de tuin rondgebracht,heerlijk.

Fijne avond

La Maison zei

Bij ons geen druppel op dit moment dus ik ga toch nog maar even met de gieter aan de gang.
En nu je één vingerhoedskruid hebt volgen er vast wel meer hoor. Ze zijn inderdaad prachtig en ze fleuren je hoekje in de tuin helemaal op.
Het zier er gezellig uit met de manden en je zakketel.

Lieve groet
Hermine

Sanneke Panneke zei

Wat ziet het er mooi uit, liever geen regen, maar voor al die potten met plantjes wel even gemakkelijk. Voor mij mag het iedere dag zonnig zijn, en in de nacht mag het dan gaan regenen, scheelt mij ook een hoop gieterwerk, hihi.
Hier heeft het trouwens al flink gegoten.
groetjes Monique

Irma zei

heej Jolanda
gezellig weer bij je en je foto's mmmm smullen wat heb je je bakken en potten en manden leuk gevuld gipskruid zo leuk.
De vingerhoedskruid zo geweldig bij staan ze bijna in bloei als je ze eenmaal hebt zaaieen ze zich vanzelf uit in de tuin.
dank je wel voor je geniet post en een heerlije nieuwe week lieve groetjes Irma

Karin zei

Ik heb er ook van genoten de afgelopen dagen, heerlijk de hele dag buiten leven! Hier is het inmiddels weer droog.
Fijne week!

Home and Lifestyle zei

Hier is het ook droog gebleven op een paar druppels na! Dus ik moest nog wel even aan het werk, maar dat vind ik nooit erg om te doen!

Leuk dat je vingerhoedskruid het doet, het is een prachtige plant met mooie bloemen!!

Een hele fijne week! Lieve groet, Ingrid

Carla zei

Wat leuke aankopen heb je gedaan Jolanda, gezellig zo alles combineren. Je tuin ligt er fantastisch bij. Wat is je vingerhoedskruid al ver zeg, die van mij moet nog beginnen met bloeien.
Groetjes Carla.

Corine(THUIS) zei

Zo komisch..al die reacties over regen..
Wij hebben ook van een echt zomergevoel genoten de laatste dagen! En nu het regent zit ik lekker even bij te lezen op diverse blogs. Mooi ja die vingerhoedskruid, volgens mij hebben die net als stokrozen arme grond nodig en dat zal de reden zijn dat het in de tuin wat lastig is.
Groeten, Corine(THUIS)

Pas de deux zei

Dag Yolanda, Vorig jaar stond onze tuin helemaal vol met digitalis, maar het heeft hier meer dan twintig graden gevroren en alles heeft er onder geleden. Langzaam komt de blauwe regen nu in het blad, terwijl ze elders al volle trossen geven. Maar goed, natuur laat zich niet sturen. Bedankt voor het kijkje in je mooie tuin. Dag, Lilian

Petra zei

Wat een heerlijk sfeertje heb je in je tuin, daar hou ik wel van.
De vingerhoedskruid is prachtig! Hier staan ze nog niet in bloei, dat zal nog wel even duren, net als de papaver... daar is het ook wachten op. Je snapt wel dat ik niet kan wachten!

Groetjes van Petra

lia zei

Oh, dat vingerhoedskruid is er nu een, maar volgend jaar zie je ze overal opkomen. En dan bloeien ze dat jaar erop.
Prachtige bloemen.

fijne week, lia

alma zei

Hoi Yolanda,

Wat een gezellige tuin. Je bent goed geslaagd met al die manden.

Ja het heeft hier ook aardig geregend. Lekker voor de tuin maar jammer dat we weer binnen moesten eten!

Ik wens je een goede start van de week!

Groetjes
Alma

Pierelantijntjes zei

Prachtig foto's van de tuin hoor Yolanda. Wat leuk ook al die rieten manden. Helaas is de dag hier al begonnen met regen maar dat is wel weer goed voor de tuin natuurlijk.
Fijne week,
Groetjes van Ester

Anoniem zei

Hoi Yolanda,

Erg warm was het vandaag, en pas laat is het hier begonnen. De regen bedoel ik.
Het meeste valt toch langs de potten, dus die gieter blijft nodig!!

Vingerhoedskruid is prachtig, bij ons staan er verschillende. Ze zaien zich zelf uit.Maar je moet natuurlijk wel die zaailingen laten staan.
Je hebt leuke dingen gekocht en met bloemen gevuld.

Fijne week, groetjes Thea

Fluitenkruid zei

Het gaat hard in jouw tuintje, die pruimen zien er heel smakelijk uit :-)

Jolanda zei

Prachtig, die zinken emmer met dat gipskruid. Toen de kids klein waren moest ik juist een gevecht leveren met het vingerhoedskruid omdat het zo giftig is. Het kwam bij ons op als onkruid. En nu....weg is het. Moet ik ook maar gaan zaaien!
Groeten, Jolanda

Passione Helena zei

Wat een heerlijk rondje...wat voelt het toch zomers als eer weer van alles bloeit!

Wat een mooie verassing dat de vingerhoedskruid is gaan bloeien. Het gispkruid staat ook erg leuk in de zinken emmer.

Oooh en volgens mij krijgen jullie heerlijke pruimen.
Wat zijn ze groot die hebben het goed gedaan met dit groeizaam weer.

Heb een fijne week,
Lieve goretjes, Helena

Thee zei

Wat een gezelligheid allemaal! Ik ben ook dol op vingerhoedskruid. Zoooomooi!

Yvonne zei

wat verwen je ons met prachtge tuinfoto's Yolanda, en wat gaaf dat je geduld word beloond, prachtig is je vingerhoedskruid !
echt genieten in jouw tuin !!
groetjes en een fijne dag gewenst!
Yvon

wilmi zei

Mooie foto's van jouw tuin, altijd leuk om even bij een ander te kijken he! Dat vingerhoedskruid, prachtig! Daar blijf je naar kijken en mooi onderwerp voor foto's. bedankt voor het delen, en een fijne week!

Anoniem zei

Wat een gezellige hoekjes heb je in je tuin. Leuke aankopen heb je gedaan. Prachtig dat vingerhoedskruid, en dan die pruimen..heerlijk.
Een hele fijne week.
Lieve groet Tilly.

# Ingrid # zei

Wat mooi ; zal nu wel wat natter zijn allemaal ;-)
Fijne dag , groetjes van Ingrid.

Michaja zei

Prachtige foto's Yolanda! Die fluitenkruid is inderdaad heel mooi. En wanneer is het pruimen tijd? Hier nog een klein maandje voordat de eerste abrikozen rijp zijn.
Groetjes Michaja

Bonjade zei

Oh heerlijk...pruimetaart...pruime- jam........nou ik ben er dol op...
Wat heb je een prachttuin zeg, echt genieten en mooie vondsten...
Fijne week

Hannekie(Sisterly) zei

wat een prachtige fotos. daar leer ik altijd weer van. en ik weet...ik moet nog een hoop leren haha
leuke aankopen hoor
gr hannie

greet's foto's zei

wat een gezellige tuin heb je,presies mijn ding,heerlijk.en die vingerhoeds kruid,overheerst hier,en er zijn al nieuwe stekjes voor volgend jaar,echt het staat hier vol,
groetjes oma nijn

Gerrie zei

Wat heb jij een ontzettend mooie tuin zeg.Super!

Stina zei

Ziet er weer héél gezellig bij jou uit, Jolanda, hopelijk komt het zonnetje weer snel.

Fijne week, liefs Stina

Fleurette zei

Hello my dear Yolanda, In Prague today, was 30 Celsius!! Week will be hot!! Next week is cool!
Have a nice evening and very sunny week:))
Hugs
Fleurette

fleur zei

Wat ziet alles er sfeervol uit, zeg!!!
Dat vingerhoedskruid is 2 jarig; dus hij geeft zaad en pas het 2e jaar weer bloemen bij de jonge plantjes.
Soms gaan de moederplanten dan dood.
De papaver is ook zeer mooi!
Het blad verwijnt in de zomer, maar hij is dan niet dood hoor!
volgend jaar komt hij weer op; wel zijn plekje vrijhouden!
groetjes Fleur

Bella's Rose Cottage zei

Hello Yolanda,
Your garden is so charming!
Bella

Les Cotrions zei

Your garden is so lush and so nicely decorated!!! Love your flowers and the charming suff you have!
Congratulations...you truly have a corner of paradise!
Happy day!
Vale

@nne zei

Een heerlijke tuin ... de klompjes zorgen voor extra sfeer! Groetjes, @nne

Muggensteekjes zei

Hoi Yolanda,
wat een heerlijke hoekjes in je tuin en vingerhoedskruid vind ik ook zooo mooi. Ik hoop dat het hier ook nog wat gaat regenen want er is nog niet zoveel gevallen en het gras heeft toch echt meer water nodig. Vanavond maar weer sproeien denk ik.
Fijne dag nog,groetjes Ingrid.

Babette zei

Wat een leuke gezellige tuin. Leuk zo met al die spulletjes.
We hebben een beetje regen bij ons gehad en de planten hebben ervan geprofiteerd. Ze zijn weer een stuk gegroeid :-).

Groetjes Babette

Splashes of Pink and Mint zei

Je hebt echt een super gezellige tuin! Vol met verzamelde spulletjes (ben dus gelukkige niet de enige!) en lekker fris bloeiende plantjes. Mooi je vingerhoedskruid en niet te versmaden, straks eigen pruimen van eigen kweek, hmmm... heerlijk!

jolanda zei

Wat een mooie tuin heb je zeg! Heel erg gezellig en lekker veel spulletjes :-)
Ja vingerhoedskruid... wat is dat mooi hé? Een paar jaar geleden had ik er een paar gekocht voor in de tuin, maar het jaar erop zag ik ze niet meer terug helaas.
groetjes jolanda

Anoniem zei

Wauw prachtig je tuin en alle sfeerhoekjes en jaa vingerhoedskruid vind ik ook zo mooi,wie weet neem ik ze ook wel in ons tuintje,lieve groet Joke.

Pagina's