dinsdag 4 mei 2010

Falcon fornuis


Ik wil jullie mijn grootste wens laten zien.
Ik heb hem nu een paar maand en ik kan er maar geen genoeg
van krijgen.
Mijn keuken hebben we zelf gemaakt samen met onze goede vriend
Arjan.
Hij is een geweldige timmerman die mijn wensen helemaal heeft
waargemaakt

Die details ze zijn geweldig
Ze passen helemaal in mijn boeren keuken.
Maar koken dat is helemaal super
Alles is in een mum van tijd klaar.
de tosties uit de gril la zijn heerlijk knapperig.
verder de stoofschotels uit de sudderoven om te zuigen.
en dan nog de hete luchtoven daar kun je met gemak 3 hele kippen
in kwijt of voor 30 man muffins.

Jullie snappen het natuurlijk al
We groeien er helemaal niet van!!!
Dus nu op zoek naar gezonde en mooie recepten.
Ik moet wel zeggen dat het al wat minder wordt hoor
want de testfase is nu wel afgerond.
Maar het blijft wel allemaal
Veel te lekker!!!!
Yolanda

41 opmerkingen:

It's me zei

Ik heb deze post gemist....bijna !! hahahah!! zag hem net bij een andere blog...................maar volgens mij hebben meer mensen hem gemist ben ik de eerste ?? dat kan niet bij jouw toch !!??

Wat een geweldige oven !! echt zo gaaf !!! wowwwwwwwwwwwwwwww..........ik wil ik wil hem !!


Fijne gezellige avond lieve Yolanda..........groetjes van mij...........

Unknown zei

WOW!!!! wat een stoer ding!!! gaaf man! Maar uhm, weet je héél zeker dat je alles geprobeerd hebt??? Ik heb anders nog een recept van een O VER heerlijke dubbelchocoladecake!! *GRIJNS*

groetjes
Lynda

kienkele zei

Wauw Yolanda, ik kan me voorstellen dat je hier heel gelukkig mee bent.... Wat een prachtig fornuis, en ach... die paar kilootjes, wat maakt het uit, als je maar gelukkig bent!
Lieve groet, Tineke

Catherine zei

Hi Yolanda, your lucky it's wonderful!Your pictures and mosaics are very nice.

It's me zei

Ik maak mijn blogs bijna altijd voorruit maar het is een crime om de datum goed te krijgen.................hahahahhahahh!! groetjes wijffie..........

Thee zei

Wat een geweldige, prachtig fornuis! Moet toch echt eens achterom komen :-)

Eleonore zei

Wat een geweldig fornuis.Deze zou mij zeker ook wel bevallen.Ooit wil ik er ook zo een.Geniet er maar heerlijk van en bak ze maar bruin.
Groetjes Eleonore.

Thee zei

Hallo Yolanda,

Hoe kom je erbij dat ik Ingrid heet?:-)
Mijn roepnaam is Trees en voluit heet ik Theresia.
En het is volgens mij echt geweldig gezellig bij jou!

lia zei

Mooi, lekker kokkerellen.

groetjes Lia

Pierelantijntjes zei

Wat een plaatje. Kan me voorstellen dat je er geen genoeg van kan krijgen.
Groetjes van Ester

alma zei

Hoi Yolanda,

Wat een prachtig fornuis. Kan me voorstellen dat je er geen genoeg van kan krijgen. Lekker kokkerellen....njam.
Ik heb nog wel een paar Japanse recepten voor je. Hier zie je dus bjna echt geen dikke mensen.... Alles is vers en er wordt weinig vet gebruikt en gezond geleefd..

Groetjes
Alma(y)

Jolanda zei

Wat een beauty!! Dat moet inderdaad een feestje zijn om te kokkerellen. Ach, gewoon wat vaker een extra rondje wandelen joh! Dat is geen straf in deze tijd!
Groeten, Jolanda

Fluitenkruid zei

Roos zou gaan watertanden van zo'n fornuis, zij is een echte keukenprinses.

Anoniem zei

Wauw wat een prachtig fornuis. Het lijkt me een genot om hier op te mogen koken. Heerlijk als je wensen werkelijkheid worden. Nog heel veel kook plezier.
Groetjes Tilly

peet zei

Hoi Jolanda

Wat een super fornuis heb je !!, ja ik kan erover mee praten want ik heb ook een falcon fornuis alleen het Cassic model een witte (, ik heb staan dubben tussen de jouwe en de mijne...)
Hij is net zo groot als jou fornuis .Ik heb hem nu 2 jaar en ik zou niet meer zonder kunnen , zo maak ik ook veel oven gerechten kwam vaak een oven te kort ..nu niet meer ! makkelijk 2 ovens he ??!!
Wij hebben onze keuken ook zelf gemaakt , echt iets om trots op te zijn !
Nou als je nog een lekker recept heb hoor ik het wel !! ha ha
fijne dag groetjes Peet

Corina zei

Wat een fantastisch fornuis en natuurlijk moet je die goed uit blijven testen ;-)!
Ik kook ook zo graag maar met zo'n fornuis is het nog veel leuker lijkt me!
Groetejs Corina

Passione Helena zei

Wat en prachtig fornuis zeg!!

Turlijk wil je alles uitproberen, dat is toch ook een feestje met zo'n pronkstuk!

Geniet ervan!

Liefs Helena

Stina zei

Ha Jollanda, Je hebt een award van mij gekregen, je hebt zo'n leuke blog. Kom je hem even ophalen, liefs Stina

Unknown zei

Wat een prachtig fornuis.
En ja, kokkerellen is inderdaad gewldig leuk !
veel plezier in de keuken !
groetjes

Loveforpiemonte zei

Dit is hem toch wel he! Jeetje wat een plaatje!!!!! Ja die zou ik ook wel graag willen wanneer ik een andere keuken neem (het liefst ook zelf laten maken door mijn vriend!). Prachtig geniet er maar van (maar zo te leven komt dat wel helemaal goed!)
Groetjes Madelon

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Hoi Yolanda,
Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!! Het is me toch ook een plaatje!!
En wat heerlijk dat je zoveel ovenruimte hebt, dat mis ik wel hoor, al ben ik heel blij met m'n kleine oventje ;-)
Geniet ervan, helemaal!!
Groetjes Hilde

Karin zei

Oooooh ik ben jaloers! Ik weet het, het is geen fraaie eigenschap maar ik geef het meteen toe. Voorlopig zal ik het met mijn ouwetje moeten blijven doen, maar als we dan toch aan vervanging toe zijn........:o)
Fijne dag!

Belle Brocante design zei

Ohh Ja snap ik helemaal dat je die wilde! Een feest om daarmee te koken denk ik!
Liefs,
Annemiek

@nne zei

Mjam, mjam, wat uit zo'n prachtig fornuis komt moet gewoon heerlijk zijn. Ik droom er ook al lang van, maar we krijgen zo'n dingen nooit in onze keuken. De deuropening is namelijk er smal, en wegens aardbevingsgevaar mag er niets aan veranderd worden. Maar ooit (wie weet? ruil ik het huis in Kreta voor eentje in Frankrijk ... maar dan wél met een brede deuropening. Veel kookplezier, @nne

Nieneke zei

Wat een geweldig fornuis, zeg! Mijn achterbuurvrouw (en tevens vriendinnetje) heeft ook een Falcon..superding! (als ik veel moet bakken, ga ik gewoon naar haar!) Als ik een nieuwe keuken moest (in een ruimer huis) zou ik het zeker weten wel weten!!!
Lieve groet, Nieneke

magriet zei

Wat een enorm fornuis, werkelijk prachtig mijn (aanstaande) man zit er kwijlend naar te kijken, hihi.

Leuk dat je mij volgt, vanaf nu volg ik jou ook.

Groetjes Magriet

-::Maris::- zei

Wat een prachtig fornuis!!!

Groetjes Maris

Mayflower zei

Wauw.........wat een prachtig fornuis heb je. Zou ook één van mijn wensen kunnen zijn, maar mijn keuken is daar helaas te klein voor. Ik droom van een Boretti hihi.
Lieve groet, Mea

Een sneller kloppend hart zei

Je fornuis is gewoonweg geweldig!!
Ooit wil ik ook zo'n fornuis...in mijn zelf bedachte keuken, maar dat gaat nog even duren ;) Alles op z'n tijd hihi

Geniet ervan...en vooral van het vele lekkers klaarmaken! :)

Veel groetjes, Veronique

bikim zei

WOW! you got me Yolanda! love that stove!!! what a beauty! you lucky one! i dream of having one! i will one day!
happy day! hugs,
rosa

Belle Brocante design zei

Yolanda,
Ik mail je nog vandaag hoor! Maareh ondertussen heb ik iets voor je op mijn blog.

Liefs,
Annemiek

Ger zei

....klop,klop....op de achterdeur....trek ff m'n klompen ut......en kom gezellig bij je aan de keukentafel zitten...

Mijn neus vult zich met de heerlijkste geuren van gerechten die opstijgen uit de koperepannen die op het stoere fornuis staan te pruttelen.....mmmmmm!!!

Het moet een geweldige aanwinst zijn in jullie landelijke keuken, en ik weet ook dat jij het fornuis gebruikt en er de heerlijkste gerechten op/in zal bereiden.

Maar ik ken ook ''keukenprinsessen'' die keukens met forneus en kookeiland etc. hebben als balzalen.....en tegen vijf uur 's avonds gaan ''koken'' met de blikopener in de hand en om kwartover vijf aan tafel gaan.....hi,hi.;-)

...Oh.....had ik maar zo'n fornuis....zou er niet achter vandaan te slaan zijn!!!
....maar het zou ook niet in mijn notendopkeukentje passen...het fornuis en ik....kan er niks anders meer bij...en met al dat bakken en braden komen er nog meer kilotjes aan en pas ik als hoorn des overvloeds er niet eens meer bij....

Fijne dag, bedankt voor het buurten en tot de volgende keer.

Knuffel!!
Ger

Carre zei

Hoi
Wat een prachtig fornuis..ik vind dat zo mooi kleur zwaart ..dan anders kleuren.
Een fijne dag
Groetjes Karolina

Michaja zei

Oh wat een bink dat fornuis van jou!! Ik kan me voorstellen dat je hier heeel blij mee bent.
Groetjes Michaja

Yvonne zei

De droom van iedere huisvrouw.
Heel mooi( helaas ook heel duur )


Veel plezier ermee.

gr Yvonne

Haikey love of living zei

Wohhh, Wat een geweldig fornuis. Inderdaad de droom van iedereen die van koken houd.

Muisje zei

Dat ziet er inderdaad prachtig uit.
En handig, maar pas op anders het je een nieuwe garderobe nodig (haha).

Groeten Herma

Sonja zei

Hoi Yolanda, wat een gaaf fornuis!! erg mooi.. volgens mij lijkt het principe een beetje op onze aga? de ovens zien wel hetzelfde uit geloof ik. Heel veel kookplezier..zal best lukken als ik zo lees ;)

Groetjes, Sonja

Sanneke Panneke zei

zeker kom ik even achterom kijken, altijd gezellig. Wat een prachtig fornuis, daar zou ik niet meer achter weg komen. Ik ga je zeker volgen. Die rood/witte luikjes, ook helemaal geweldig.
Lieve groet, Monique

Petra zei

Hoi Yolanda,

He he ik loop een beetje achter maar gelukkig kom ik deze nog tegen, GEWELDIG zo'n fornuis en met die pannen er bij lijkt het net of er de hele dag iets lekkers uit de oven gaat komen.

Heel gezellig en lekker lijkt me.
Groetjes Petra

Home is where the heart is zei

PRACHTIG!!!

Pagina's