woensdag 13 mei 2015

Gekuifde eenden

Tijdens de avondwandeling op 
Landgoed ter Weele 
waar we meestal de hond uitlaten kwamen we wel
heel bijzondere gasten tegen.
Vorig jaar streek het stelletje ook al neer op deze vijver en
dit jaar verrasten ze ons samen met hun kinderen.
Oud Hollands gekuifde eenden.
Een soort die eigenlijk wordt gehouden als siereend maar 
in dit geval heeft het stel de vleugels genomen en
is schijnbaar weggetrokken in de herfst om nu weer
terug te komen op hun stek.
Wat is alles toch prachtig helder groen. 
De weerspiegeling
op het water is zo helder dat je het begin bijna niet meer
ziet.






 
 




Met Hemelvaartsdag voor de deur wordt het
een lang weekend genieten!

Hele fijne dagen allemaal
Yolanda

12 opmerkingen:

It's me zei

Wat een schatjes...heel fijn weekend....liefs Ria...x!

Petra zei

Prachtige foto's zeg genieten met grote G.
Groetjes Petra.

Onder de rieten kap zei

Oh wat een leukerds zeg! Je hebt er weer schitternde foto's van gemaakt, genieten!
Veel liefs, Yvonne

Ans van Ispelen zei

Wat zijn ze leuk,de gekuifde eenden.
En inderdaad,wat prachtig de weerspiegelingen in het heldere water.

Ook voor jou hele fijne dagen toegewenst
Groetjes Ans

Unknown zei

Wat een grappige eendjes , ze lijken wel een pruikje te hebben , zo leuk.
Je hebt ze weer mooi vastgelegd .
Geniet van het weekend
Groetjes
Christel , Garcyasplace

Anneke zei

Wat een prachtige foto's maak je toch. Ik heb van het begin tot het eind genoten
Liefs Anneke.

lien zei

Leuk die kuifeenden. Mooie foto's. Heerlijk zo'n avondwandeling he!

Mirjam zei

Hoi Yolanda,
Jeetje wat een prachtige foto's... én vogels... zo schattig, die jongen met die hele kleine kuifjes nog...
Echt weer genieten bij jou hoor...
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam

Janneke zei

Wat een schattige kuifjes hebben die eenden, nooit eerder gezien.
Een heel fijn lang weekend!
Janneke

Anoniem zei

Grappige snuitertjes zijn het, deze eenden. Mooi hoe ze door het water glijden. Maar de foto waar het water spiegelglad is vind ik nog wel het mooist...je ziet inderdaad bijna niet waar het water eindigt en de struiken beginnen! Prachtig!!
Liefs, Peetje

La Blomst-Living zei

Op weg naar de carnavalsoptocht zou ik zeggen, wat een grappig gezicht! Maar ik ben ook weg van je hond, het lijkt me zo'n lieverd!
Liefs en een fijne dag, Linda

Home is where the heart is zei

koninklijk is t eerste wat in me opkomt. Zo grappig die toefjes. Ken dit soort ook helemaal niet terwijl ik hier bij ons aan t water best wel wat soorten voorbij zie schuiven :))
Mooie foto's weer
Fijne avond

lieve groet Brigitte

Pagina's