dinsdag 17 augustus 2010

Tulband recept voor de liefhebbers!!


Er kwamen wat vragen of ik het recept wil
plaatsen van de tulband
Nou dat doe ik met alle liefde.

Tulband
200 gram boter
200 gram suiker
2 zakjes vanillesuiker
4 eieren
200 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
scheutje rum aroma dr oetker
zakje rozijnen of krenten

boter, suiker en vanillesuiker mixen tot een romige massa
voeg 1 voor 1 de eieren toe
Bloem, bakpoeder en rum aroma toevoegen en behoorlijk
lang mixen. tot het geheel licht van kleur en romig is.
Rozijnen toevoegen

Alles in een beboterde tulband
Ik gebruik een tulband van blik vind ik prettiger.
oven op 175 graden ongeveer 70 minuten
Met een saté prikker in de cake prikken en kijken of de cake droog is
er mag niets aan blijven kleven eventueel nog tot 80 minuten in de oven.
Uit de oven halen en vooral de geur opsnuiven
even laten staan dan storten
als versiering met poedersuiker bestrooien
dit is natuurlijk ook heel lekker!!
En Tja het belangrijkste
Eet het warm !!!
ZOOO LEKKER!!

Hopenlijk ben ik op tijd met plaatsen
zodat jullie vanavond op deze regenachtige dag
nog die heerlijke cakelucht in huis kunnen
laten stromen.

Een fijne bakavond
Yolanda


24 opmerkingen:

Joan Ottevanger zei

Bedankt voor het recept.Jammer genoeg lijn ik al een tijdje en denk dat het best wel veel punten zijn, maar heb het recept opgeslagen kan ik het altijd in de toekomst nog een keer bakken.Groetjes Joan.

Irma zei

vanavond gaan we aan de chocolade fondeu maar die tulband gaat er van de week ook koemn smulllllleeeen!!!!!

liefs irma

Stina zei

Wat lief van je dat je het recept met ons wil delen.
Lijkt me heerlijk, als ik tijd heb ga ik die voor het weekend bakken.
Alleen heb ik een plastic vorm, kan dat wel.

Fijn weekend, lieve groet Stina

little sweet things zei

Oooh ik kan het niet meer aan zien, ik zie de lekkerste taarten soesjes en bruschetta's voorbij komen en ik lus alles. Afgelopen weekend heb ik 7 broeken onder in mijn kast gelegd, die liggen daar nu te wachten op betere tijden.
Maar ik heb stiekem wel even het recept over geschreven, je weet maar nooit misschien word ik morgen wel 4 kilo lichter wakker haha.
Dank je voor het recept en groetjes sas

Bonjade zei

Heb je ook echt zo'n oude brocante vorm....?
Het schijnt dat ie dan nog lekkerder is...van horen zeggen hoor.....
Ga dit proberen hoor, echt weer voor nu....
Liefs

Home and Lifestyle zei

Lief dat je het recept wilt delen...maar ik doe er maar niets mee...je weet wel...de eeuwige lijn...zucht!

Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

Wat fijn dat je het recept hier hebt vermeld, het gaat mijn kookschrift in, en op dit moment hou ik ook geen puntjes over (ben aan de weightwatch :)
maar ik ga hem ter zijner tijd zeker een keertje maken,
lieve groet, Sonja

Muisje zei

Wat moeten we nu met al die heerlijke recepten(haha).
Ben net 2 kilo afgevallen, maar op deze manier zitten ze er o weer bij.

Groeten Herma

All Seasons zei

Daar is het u echt goed weer voor, lekker bakken en kokkerellen in huis. Ik ga dit recept zekers uit proberen en misschien mag m'n dochter 'm wel maken,zij vind het zo leuk om te bakken.

Bedankt voor je recept
Jullie smakelijk eten!

Lieve groet
Patricia

Britta zei

Hi,
I like your recipe! First I tried the Google translator - hilarious!! Then I decided that I am able to read it in Dutch - as I told you, I can understand quite a bit, and Plattdeutsch I can understand, too, and so it works - better than that "translator" ;-)
Britta

It's me zei

Heerlijk...maarre jij hebt vast alles nog in huis...en als jij hem nu bakt zet ik een overheerlijke capuccino voor je !!!...tot zo !!!..liefs Ria....

Roelien zei

In 1 woord: jammie!!!!

Cindy at her Country Home zei

Ja hoor allerliefste schatteke, je brengt me alweer in de verleiding! Kwam op zo'n heerlijke cakegeur af en wat zien mijn oogjes op zo'n regenachtige avond..., een prachtige verleidelijke tulband staan! Ben "jaloers" op je huisgenoten was ik maar één van hen?... Ooohh, sorry lieve huisgenoten daar bij Yolande tja er lag nog een laatste stuk met wat kruimels die ik nu maar even heb genuttigd mmmmmm... Oooh Yolanda wat een overheerlijke post en ga nog heel wat lezen bij je en ben nog aan het likkebaarden.
Veel liefs en dank voor je lieve berichtje, Cin x

Tierlantijn zei

Ik probeer het weer... Deze overheerlijke tulband zit inmiddels in de oven (maar dan zonder de rum en rozijnen ;)) Ik heb een heteluchtoven. Hoe zat het ook al weer...moet het dan wat graden lager of moet de tulband er dan wat korter in?

Groetjes! Ilona

Tierlantijn zei

Ik ben even gaan googlen en las dat de temperatuur een paar 10% lager moet dan ik de recepten aangegeven maar omdat jij ook een heteluchtoven hebt had ik dan toch jouw temperatuur moeten aanhouden? En ik bedenk me nu dat ik het rooster misschien iets te hoog heb. Dit kan ik nu niet alsnog even een tikkie lager zetten hé? Dan plof ie in toch?! hahahahaha! Je hoort het al; keukenprinses (én blond) ;)

Het beslag was in iedergeval lekker!

Groetjes!! Ilona

jolanda zei

Jaaaaahhhhh!!!! Super Yolanda... ik zat er stiekumpjes al op te hopen hihihi :-))
Nou dit ga ik echt snel eens uitproberen hoor, in mijn oude tulbandblik dus! Dankjewel voor het plaatsen *smak*
liefs, jolanda

Tierlantijn zei

De cake is heerlijk. Helaas bleef de helft van de tulband in het bakblik zitten dus ik kan er niet zo'n prachtige foto van maken als jij ;) Maar krummeltjes zijn ook cake toch? haha!

Volgende keer lukt het!

Groetjes! Ilona

Blue Cottage zei

Yam yam.....snuiff....snuiff
Ik kom even op je cakelucht af.
Maar helaas in mijn oven deze week geen cake.
Ik ga gezond doen en ga een kwarktaart maken ;))
Trouwens een mooie caketang en je servies is ook super!!!

@ Ik lasje berichtje in m'n blog...
ja van je buren moet je het hebben hè :( misschien is idd een waterval iets ;)
maar goed eens krijg ik rust...hoop ik... al moet ik ervoor naar Frankrijk verhuizen...
Eet niet al je cake in een keer op,
kun je er lekker lang van genieten.
Groetjes Cobi

Caatje zei

Hmmm, dit weekend ga ik um bakken. Moet nog steeds de vakantiekilootjes kwijt raken maar ja hongerige tieners in huis die lusten dit wel en ik neem gewoon een half plakje, dank voor 't recept, fijne avond.
Groetjes carina

grada zei

Hoi Jolanda

Bedankt voor het recept hoor lijkt mij heerlijk
Ik ga hem morgen bakken en daarna met ons zoontje en kleidochtertje koekjes dan staat de oven toch aan
Ben erg benieuwd of hij gaat lukken
Ik heb alleen een siliconen vorm maar we proberen het

Groetjes Grada

Corine(THUIS) zei

Gelukkig lees ik dit nu pas.. ik had toch geen tijd gehad de laatste dagen :)
Blijft toch lekker hè een zelfgebakken heerlijkheid!
Groeten, Corine(THUIS)

fleur zei

Hallo!
Het wordt al echt herfst..het weer en al die lekkere bakrecepten..
Ik denk ook al aan appeltaart met mijn gisteren gemaakte pruimenjam...
Je recept ga ik ook vast eens uitproberen; Bedankt!
Wat is de kamer van je dochter prachtig geworden ,zeg...ze boft maar.
Onze dochter wil alles absoluut ZELF doen en zou ik nooit mogen helpen....helaas...
groetjes Fleur

grada zei

Hoi Jolanda

Ik heb de tulband gebakken
Hij ruikt heerlijk en ziet er ook lekker uit
Alleen in heb de rozijne bijna allemaal bovenin zitten maar goed daar zal hij wel om smaken
De baktijd begint weer dus dit was het begin
Ik ben ook blij dat al die warme kleuren weer komen ik voel me dan veel prettiger
Onze zoon is met een aquarium aan het inrichten
Ben benieuwd wat hij er van maakt
Het brengt wel leven in huis en hij zet hem in een donker hoekje dus daar word het door de verlichting gelijk wat lichter van 2 vliegen in 1 klap dus
Ben benieuwd of er nog meer lekkere recepten van je volgen

Lieve Groetjes Grada

Karnelly zei

Wat heb jij een gezellige blog. Ik ben een beetje jaloers op je keuken. Deze tulband ga ik maken. We hebben hetzelfde fornuis :)
Ik ga je volgen hoor.

Pagina's