maandag 15 februari 2016

Hazenpraatje

De tulpen zijn inmiddels helemaal uitgekomen en ook op deze
manier zijn ze super mooi om te zien.
De stelen staan nog prachtig rechtop want ik heb ze in een koperen
schaal gezet.
Als ik een bos tulpen heb doe ik er altijd een koper 5 eurocent in dat
geeft hetzelfde effect.




Ik heb een enorm grote opdracht gekregen voor het schilderen van
de ganzeneieren.
Veel boerderijdieren en volière vogels zitten hierbij maar ook
ganzen en eenden en zoals deze een vlaamse reus. 




Van een vriendin die op ziekenbezoek was kreeg ik deze schattige
nestjes. 
Voorjaar en een knipoog naar pasen.
De wandeling buiten is me niet zo goed bekomen achteraf.
Toch te koud dus blijf ik nu met dit weer zeker binnen.
Moet zeggen dat het wel kriebelt hoor met dat kleine sneeuwlaagje
over de planten.
Maar ze wordt verstandig en blijft lekker thuis!

Ik wens jullie een heerlijk week met hier en daar een witte wereld.
Yolanda

12 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

Brr de wind is zooo koud, blijf jij maar lekker binnen! Wat superleuk die opdracht!! Leuke bezigheid om lekker warm bij de kachel te kunnen doen. Goede tip van het koperen muntje, dat wist ik nog niet, maar ga ik zeker uitproberen.

Liefs, Tjits

Mirjam zei

Prachtige tulpen Yolanda, maar je geschilderde eieren, daar ben ik echt helemaal weg van. Wat zijn die toch mooi. Leuk dat je zo'n grote opdracht kreeg.
Fijne nieuwe week,
liefs,
Mirjam

Anoniem zei

Je geschilderde eieren blijven toch een lust om naar te kijken. Geen wonder dat je weer een opdracht hebt gekregen. Leuk!
En buiten is het nu veel te koud. Goed dat je nu binnen blijft. En daar is het bij jou ook goed toeven hoor, naast die kransjes...mmmmm.
Liefs, Peetje

Petra zei

Heel veel beterschap, het is idd verstandig om binnen te blijven. Zelf voel ik mij de laatste dagen ook niet helemaal fit, dus die paashaas mag van mij wel komen want dan is het hopelijk ook lente!

Ans van Ispelen zei

Mooie foto's van je tulpen.
En wat leuk,dat je deze opdracht gekregen hebt.
Heel veel succes.

Groetjes Ans

Madelief zei

Deze tip kende ik nog niet. Weer wat geleerd. Dank je wel!

Leuk dat je een opdracht hebt gekregen voor het beschilderen van de eieren. Als ze net zo mooi worden als het beschilderde ei in deze post komt dat vast goed.

Fijne week!

Madelief x

Homemade and more zei

Een leuke opdracht, je beschilderde ei is prachtig.
Verzorg je en wordt snel weer beter.
Fijne avond,
Martine

Corrie zei

Nooit geweten van dat koper en tulpen. Die tip moet ik onthouden.
Wat leuk zo'n grote opdracht. Jij kunt helemaal niet meer naar buiten maar moet hard aan het werk.
Vandaag leek het ondanks de wind toch al een beetje voorjaar.

Unknown zei

Een grote opdracht , het gaat je zeker lukken , wat jij kan op zo'n klein oppervlak.
De kunst zit echt in jouw vingers .
En van die koperen cent , dat wist ik nog niet .
Fijne avond
Christel , Garcya's place

Janneke zei

Leuk hazenpraatje, maar waar waren die hazen, haha.
Je hebt de tulpen schitterend vereeuwigd maar die eieren zijn gewoon grandioos. Jammer dat je nog niet helemaal beter bent, maar binnen heb je gelukkig ook heel veel te doen met zo'n grote opdracht. Je hebt me wel op een idee gebracht met je hazenpraatje, ik wil nog eens een ei met een haas, je hoort nog van me.
Groetjes, Janneke

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat is dat toch altijd weer een mooi gezicht: je inimini schilderijtjes op een ei! Zo knap dat je dat kunt! Ik zou er, denk ik, helemaal de kriebels van krijgen, het is mij te klein, haha.
Wat fijn dat je verstandig geworden bent....maar vandaag was het hier heerlijk: een lange wandeling gemaakt onder een strakblauwe lucht: laat de lente maar komen!!

Groetjes Trijnie ( en beterschap)

Unknown zei

Wat leuk dat je een grote opdracht hebt gekregen om eieren te beschilderen. Je bent er ook een kei in, ziet er zó goed uit altijd!
Fijne week en beterschap nog hoor!
Groetjes van Marion

Pagina's