zondag 6 oktober 2013

Herfst verhalen

Paddenstoelen hebben iets
mysterieus iets sprookjesachtig.

Berkeridderzwam

 Gele aardappelbovist

 Boleet

 Duivelsbroodrussula

 Elfenbank

 Kruisspin

 Vergane glorie

 Tamme kastanje

Duivelsbroodrussula

 Parelstuifzwam

 Lijsterbes

vliegenzwam

albino vliegenzwam

 Zwavelkopjes

Melkzwam

Je zou er zo een sprookje over kunnen schrijven.
De herfst leent zich voor spannende verhalen over
 ridders. elfen, spinnen of giftige bessen.
Herfst is de tijd van de verhalen verteller.
 Van lekker rond het haardvuur met een
kop warme chocolade, gepofte
kastanjes en knapperige beukenootjes.

Ik wens jullie allemaal een heerlijke
herfstweek toe.
Yolanda


25 opmerkingen:

It's me zei

Voor het echte herfst gevoel......heerlijk...geniet maar lekker ...liefs Ria...x !

Mirjam zei

Hoi Yolanda,
Als dit geen herfst is... Prachtige foto's van al die paddenstoelen en ook de kruisspin is aanwezig...
Ik heb nog steeds geen paddenstoelen gezien, moet toch echt heel snel eens een rondje bos gaan doen hoor... en niet vergeten mijn camera mee te nemen dan natuurlijk...
Ik heb er weer van genoten.
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Wat weet je alle namen goed van al deze verschillende paddestoelen! Je hebt er ook prachtige foto's van gemaakt!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Unknown zei

Jee...dat je al die namen weet...dat vind ik zo bijzonder, want veel paddestoelen lijken op elkaar.
Je foto's zijn weer schitterend.
De Herfst is nu toch wel echt begonnen, onze beuken haag verkleurt naar geel..zo mooi...

Voor jou ook een fijne week,
Inge, my choice

It Is The way of life zei

Prachtig die verschillende paddestoelen en dat je ze ook bij naam kunt ,erg leuk om te zien !
Heerlijk die herfst wandelingen !
Liefs Ida

Blomkje en Wenje zei

Wat leuk dat je de namen er bij hebt gezet! Van de meesten wist ik niet hoe ze heetten.

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

lia zei

Wat een mooie herfstpost... Prachtig die paddestoelen.

crochetcookingandmore zei

Prachtige plaatjes!

Anoniem zei

Dit is de herfst op haar best!
En de paddenstoelen zijn zo mooi!
Het is echt genieten!

Lieve groet,
Gerry

Peet zei

Wat een schitterende foto's. Mooie herfstpost!
Lieve groetjes, Peet.

Unknown zei

Kijk! jij weet de namen wel. Wat een mooie foto's en aparte soorten. Ik heb er ook wat gekiekt, maar kan er soms geen naam aan geven. Jij ook nog een hele fijne week. Groetjes, Annet

Anneke zei

prachtige foto's en knap dat je de namen van de paddenstoelen weet. Ja de herfst is in het land he?
Liefs Anneke

het moonhuis zei

Wat geeft de herfst ons toch mooie schatten uit de natuur.
Ik heb weer een hoop van paddestoelen geleerd, nog nooit van die namen gehoord hihi, erg knap dat je dat weet en prachtig vastgelegd!!

Liefs Monica

Ans van Ispelen zei

Prachtig,je foto's.
De een nog mooier dan de ander.
En knap hoor,al de namen die er bij horen.

Groetjes Ans

Anoniem zei

Nou, ik kom graag bij je knappend haardvuur zitten, die lekkere kop warme chocomelk omklemmend en dan heerlijk luisteren naar die sprookjesachtige verhalen over elfen en ridders. En een heerlijke paddenstoelsoep pruttelt ondertussen op het fornuis...
Heerlijke herfstpost met prachtige foto's!
Liefs, Peetje

Oude lappen zei

Prachtige foto's!
Liliane

Barbara zei

Ja niet alleen prachtig maar ook sprookjesachtig. Lijkt me fantastisch om rond het haardvuur naar spannende verhalen te luisteren. Ik heb genoten van je mooie herfst post.

Lieve groet,
B.

Dineke@esatto zei

Prachtig, al die paddenstoelen!!
Leuk dat je ze allemaal bij naam kent..;-)
Lekker nog even genieten van het mooie weer, het is hier ook heerlijk!

Fijne week!
Dineke

Anja Huisman zei

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt! Mijn complimenten! Een stukje herfst op het beeldscherm ;)

Corine(THUIS) zei

Herfst kan heel mooi zijn :-)

Unknown zei

Jolanda bedankt voor je tips en het webadres. Ik gauw kijken. Vandaag meegeweest met een paddenstoelen excursie. Het duizelt me nog van de namen. Groetjes, Annet

Krek wak wou zei

De herfst heeft zoveel moois te bieden....al de verschillende paddestoelen.....prachtig!
Fijne avond!
X Nicole

Rozen van Papier zei

Zo je hebt een hele verzameling gevonden!Ja sprookjesachtig is het zeker, heel leuk. Altijd bijzonder om zulke mooie paddestoelen tegen te komen in het bos.

Groeten Janny

Willy zei

Wat zijn er veel soorten, dat is een pareltje onder de paddenstoelen.
Fijne week,

More Than Living zei

Wat een fijne herfstfoto's! Heel mooi!
Fijne dag!
Groetjes Cindy

Pagina's